Når uhellet er ute og man har fått en skade, er det noen ting man bør huske på:

  1. Ved skade:
    - Meld skaden til ditt forsikringsselskap, få skadenummer – sjekk leiebildekning. Er det en skade uten motpart er det ikke sikkert du trenger å fylle ut skademelding – sjekk med ditt forsikringsselskap
    - Skal du ikke bruke forsikring, eller er usikker - kontakter du oss direkte
    - Bestill time for forhåndstaksering på tlf: 32 98 90 60 eller på mail: post@kongsberg-bilskade.no - Du kan også booke time ved å klikke på "Bestill time" knappen øverst på siden. 
     
  2. Ved taksering:
    - Møt opp til avtalt time med nyvasket bil for å sikre at alle skader avdekkes
    - Ta med skadenummer og leiebilopplysninger
    - Se over bilen for eventuelle gamle skader, eller andre ting som du ønsker å få utbedret samtidig
    - Husk at vi har egen SMART repair avdeling som kan reparere småskader på en rimelig måte
    - Møt presis til timen, gjennomføring av forhåndstakst tar som regel mellom 30-45 minutter
    - Etter forhåndstakseringen får du time for reparasjon
    - Vi sender ferdig laget takst til ditt forsikringsselskap og bestiller deler så fort denne er godkjent
    - Vær obs på at når timen avtales, bestiller vi deler og eventuelle deler som ikke kan returneres ved avbestilling av timen må dekkes av kunde.
    - Vi bestiller leiebil ut ifra din dekning, den står klar her når du leverer bilen for reparasjon 
     
  3. Levering av bil for reparasjon: 
    - Vask av bilen
    - Ta ut større ting og personlige eiendeler av bilen
    - Ta av lastestativ og takboks
    - Pass på at nøkler til hengerfeste og låsebolter til hjul ligger i bilen
    - Innlevering til avtalt tid 
     
  4. Ting å huske på i forhold til leiebil:
    - Leiebil dekkes ut i fra din forsikringsdekning, husk å sjekke antall dager i din forsikring!
    - Ønsker du oppgradering av leiebil eller utvidelse av dager, avtales dette direkte med leiebilselskap
    - Husk at du må ha med gyldig førerkort og et kredittkort hvis det ikke legges inn på forhånd, for å få ut leiebil
    - Drivstoff, bompasseringer, parkeringsbøter og så videre belastes ditt kredittkort
    - Se over bilen for skader og sjekk at tanken er full 
     
  5. Hente ferdig reparert bil:
    - Vi ringer eller sender deg en tekstmelding når bilen er klar
    - Leiebil fylles opp med drivstoff
    - Eventuell egenandel og annen jobb utført på bil betales når bilen hentes hvis ikke annet er avtalt
    - Kreditt på eventuell merverdiavgift og egenandel for firmakunder skal avtales på forhånd
  6. Vedlikehold av nylakkerte flater:
    - Vi anbefaler at det går minimum 3 uker før man vokser/polerer/forsegler den lakkflaten
    - Før flaten blir vokset må man være ekstra varsom med vask, spesielt maskinvask med børster kan lage mye riper i en fersk lakk
    - Vi anbefaler også at man unngår bruk av sterke avfettingsmidler i denne perioden
    - Ny lakk er uten beskyttelse og må derfor vokses 2 ganger i året for å opprettholde glans og slitestyrke
    - Skrim Bilpleie AS holder til i samme lokaler som oss og kan bistå deg med dine spørsmål om etterbehandling av lakkoverflater.